Τι είναι το AdBlue;
Το AdBlue είναι ένα άχρωμο, ολισθηρό, μη εύφλεκτο υγρό μείγμα που αποτελείται από 32,5% ουρία και 67,5% ιονισμένο νερό. Το AdBlue δεν είναι τοξική ουσία. Χρησιμοποιείται σε συστήματα SCR, η οποία είναι η πιο αποτελεσματική μέθοδος για τη μείωση των εκπομπών οξειδίου του αζώτου (NOx). Το NOx είναι ένα τοξικό αέριο που παράγεται ως αποτέλεσμα της καύσης καυσίμου στα οχήματα και επηρεάζει αρνητικά την ανθρώπινη υγεία.
Όταν το καύσιμο αρχίζει να καίγεται, το υγρό AdBlue ψεκάζεται στον καταλύτη SCR. Μετά τον ψεκασμό, μετατρέπει το επιβλαβές αέριο NOx σε αβλαβές άζωτο και υδρατμούς. Το υγρό AdBlue, ξεχωριστά από τη δεξαμενή καυσίμου ντίζελ, ψεκάζεται από τη δεξαμενή υγρού AdBlue στη δεξαμενή του συστήματος SCR και εδώ γίνεται η μετατροπή επιβλαβών αερίων σε αβλαβή αέρια. Χρήση υγρού AdBlue
Το 2% έως 6% του χρησιμοποιούμενου καυσίμου χρησιμοποιείται.
Η χρήση του AdBlue είναι μία από τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους για τη διατήρηση του επιπέδου NOx στο ελάχιστο. Παίζει σημαντικό ρόλο σε μελλοντικά πετρελαιοκίνητα οχήματα. Η χρήση του συστήματος SCR και του AdBlue σε βαριά και επαγγελματικά οχήματα όπως τα Volvo, Man, Mercedes που παράγονται σήμερα Για τα πρότυπα Euro 6, οι κατασκευαστές πρέπει να το χρησιμοποιούν στην παραγωγή οχημάτων.
Τι είναι το Selective Catalytic Reduction System (SCR), όπου η χρήση του AdBlue είναι ο κύριος παράγοντας και πώς λειτουργεί;
Το SCR είναι ένα σύστημα εκπομπών καυσαερίων. Σε αυτό το σύστημα, είναι ένα σύστημα εκπομπών που στοχεύει στην ελαχιστοποίηση της εκπομπής επιβλαβών αερίων από την εξάτμιση με προηγμένη ανάφλεξη του κινητήρα που συνεργάζεται με ένα σύστημα καθαρισμού. Ο κύριος παράγοντας στο σύστημα SCR είναι η χρήση του AdBlue. Όπως αναφέραμε προηγουμένως, το AdBlue συνδυάζεται με το αέριο που προέρχεται από την εξάτμιση στον καταλύτη SCR και το μετατρέπει σε αβλαβή αέρια. Μαζί με την SCR, παρέχει τα επιθυμητά πρότυπα Euro 6 μειώνοντας την απέκκριση οξειδίου του αζώτου (NOx) κατά 85% και την απέκκριση επιβλαβών σωματιδίων στην εξάτμιση των κινητήρων ντίζελ κατά 40% ταυτόχρονα.
Στα συστήματα SCR, εκτός από τη δεξαμενή καυσίμου για το AdBlue, υπάρχει επίσης μια δεξαμενή AdBlue. Το υγρό AdBlue μπορεί να αγοραστεί από πρατήρια καυσίμων. Το σύστημα SCR που αναφέραμε δεν χρησιμοποιείται πολύ, εκτός από οχήματα με κινητήρα ντίζελ όπως φορτηγά, φορτηγά και κάδους. Ειδικά στα επιβατικά αυτοκίνητα, δεν προτιμάται στα οχήματα με κινητήρα ντίζελ επειδή το σύστημα SCR είναι δαπανηρό και ο χώρος που απαιτείται για το ρεζερβουάρ AdBlue είναι μεγάλος. Επιπλέον, δεδομένου ότι δεν απαιτείται υψηλή ισχύς κινητήρα στα επιβατικά αυτοκίνητα, έχουν χαμηλές θερμοκρασίες εξάτμισης και εκπέμπουν χαμηλότερα επίπεδα NOx.
Το σύστημα SCR μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέρος του οχήματος καθ ‘όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος. Το υγρό AdBlue που χρησιμοποιείται στο σύστημα SCR μπορεί να προκαλέσει παραπληροφόρηση στα μέρη με την πάροδο του χρόνου. Επομένως, μέρη του συστήματος SCR ενδέχεται να απαιτούν συντήρηση και επισκευή με την πάροδο του χρόνου. Το σύστημα SCR δεν επηρεάζει την περίοδο αλλαγής λαδιού των οχημάτων. Το σύστημα SCR είναι αποδεκτό σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης σύμφωνα με τα πρότυπα Euro 4, Euro 5, Euro 6.
Το σύστημα SCR παρέχει λιγότερη κατανάλωση καυσίμου στα πρότυπα Euro 4, Euro 5, Euro 6.
Πλεονεκτήματα της χρήσης του AdBlue
Η χρήση του AdBlue συμβάλλει σημαντικά στην ατμοσφαιρική ρύπανση καθώς μειώνει τις εκπομπές αερίων. Μειώνει τις εκπομπές αερίων NOx σε βαρέα και επαγγελματικά οχήματα και συμβάλλει στην πρόληψη αναπνευστικών ασθενειών, έστω και έμμεσα.
Το υγρό AdBlue δεν είναι εύφλεκτο.
Αρχίζει να παγώνει στους -11 βαθμούς. Μπορεί να λιώσει και να επαναχρησιμοποιηθεί μετά την κατάψυξη.
Μειώνει την ποσότητα των στερεών αποβλήτων στις εκπομπές.
Μειονεκτήματα της χρήσης του AdBlue
Το δοχείο AdBlue βρίσκεται χωριστά από το ρεζερβουάρ καυσίμου, έτσι καταλαμβάνει επιπλέον χώρο.
Σε περίπτωση εξάντλησης του υγρού AdBlue, οι εκπομπές αερίου του οχήματος θα αυξηθούν, επομένως ο κινητήρας θα κλειδωθεί και δεν θα επιτρέψει στο όχημα να ξεκινήσει. Πρέπει να καλέσετε το ρυμουλκό. Μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια χρόνου και κόστους.
Εάν η δεξαμενή είναι άδεια, το SCR θα προκαλέσει ζημιά στον καταλύτη στο σύστημα.
Αρχίζει να παγώνει στους -11 βαθμούς, επομένως δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε χαμηλότερες θερμοκρασίες και το όχημά σας δεν θα ξεκινήσει.
Δεδομένου ότι είναι διαβρωτικό υγρό, προκαλεί διάβρωση στα μέρη από χαλκό στο σύστημα με την πάροδο του χρόνου και προκαλεί συσσώρευση αιθάλης στο σύστημα SCR. Τα φίλτρα πρέπει να ελέγχονται συνεχώς.
Επειδή είναι λειαντικό, χρειάζονται ορισμένα μέρη για τη χρήση και την αποθήκευσή του.
Η χρήση του AdBlue δεν είναι υποχρεωτική εκτός των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το καύσιμο και το AdBlue έχουν κόστος ανά χιλιόμετρο. Για αυτούς τους λόγους, όσοι ασχολούνται με το διεθνές εμπόριο θέλουν να αναλύσουν τη χρήση του AdBlue σε άλλες χώρες.
Για αυτήν και περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο 0850 755 0230.